niedziela, 12 grudnia 2010

Fałszywy email cz.2 Jak rozpoznać fałszywego meila - phishing email ! Zobacz jak wysłać anonimowego meila !

Jak rozpoznać fałszywą wiadomość e-mail ?
Wysyłamy animowego meila - phishing email ! 
flickr, RambergMediaImages

Dokonaliśmy już próby wysłania wiadomości email z dowolnym nadawcą - tym razem zobaczymy jak wygląda taki email i jak go odróżnić od wiadomości rzeczywistej. Czyli krótko - czym różni się email fałszywy od prawdziwego, czy rzeczywiście są jakieś różnice....
Pamiętaj, że artykuł służy wyłącznie celom edukacyjnym i pokazuje zagrożenia jakie mogą kryć się w internecie a także sposób w którym można się przed nimi zabezpieczyć.  

Do dzieła - wysyłamy wiadomość email z dowolnym nadawcą :

Po pierwsze wysyłam wiadomość email z dowolnym nadawcą tak jak to pokazałem w poprzednim artykule : http://szybkiinternet.blogspot.com/2010/12/faszywy-mail-jak-wysac-faszywego-emaila.html 
 

Wiadomość email, którą wysyłam będzie podszyciem się pod mój dodatkowy adres email : nowypunktwidzenia(at)gmail.com - wiadomość będzie nosiła tytuł : "Ja jestem prawdziwy" - zresztą wszystko jest pokazane na obrazku :)


Na obrazku powyżej jest napisane, co będzie wyświetlała prawdziwa wiadomość email - czyli wysłana z prawdziwego adresu email.

Jak odróżnić phishing email - czyli czym różni się prawdziwy email od fałszywego :

Przyszła chwila prawdy - zobaczmy czym różnią się te dwie wiadomości email - czyli fałszywa od prawdziwej.
No i zobaczmy co ujrzałem w skrzynce pocztowej - wysłałem 2 meile 1 fałszywy i 1 prawdziwy :

 Jak widzicie obie wiadomości przyporządkowane zostały do jednego nadawcy - czyli nie można ich odróżnić - rzeczywiście wiadomość pochodzi od Pani Krysi :)


Jak widzicie wiadomości niewiele się różnią i na pierwszy rzut oka nie spostrzeglibyśmy że coś jest nie tak.
Po pierwsze fałszywa wiadomość email zawiera adres email w polu nadawcy, natomiast prawdziwa wiadomość zamienia adres email na naszą Panią Krysię - czyli nasz pseudonim (imię i nazwisko) - widać to wyraźnie zaznaczone na rysunku.


Kolejna i najważniejsza sprawa to podgląd szczegółów - zazwyczaj fałszywa wiadomość email ma tam dziwne adresy (mianowicie adres serwera strony z której została wysłana). W tym przypadku w polu do - został dopisany adres z którego wysłaliśmy wiadomość - co wskazuje na wiadomość fałszywą ! 

Dla przeciętnego użytkownika takie wiadomości są nie do odróżnienia - dlatego warto wiedzieć jak rozpoznać takie wiadomości i że coś takiego istnieje. Warto sprawdzać szczegóły wiadomości email i na ślepo nie ufać nadawcy. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz